PFR – oświadczenia do 31.12.2020r.

Polski Fundusz Rozwoju przypomina o obowiązku przekazania oświadczeń za pośrednictwem banku, w którym składne były wnioski o tarczę.

Do dnia 31 grudnia 2020r. należy dostarczyć dokumenty potwierdzające, że wszystkie osoby, które składały w imieniu beneficjenta wnioski o udzielenie subwencji finansowej (w tym podpisywały umowę subwencji finansowej), a także składały odwołania, były uprawnione lub umocowane do reprezentowania beneficjenta (nie dotyczy do jednak wniosków lub odwołań, w wyniku których nie zostało udzielone wsparcie finansowe). Dokumenty te muszą być zgodne z umową subwencji oraz regulaminem ubiegania się o udział w Programie.

W zależności m.in. od tego kto złożył w imieniu beneficjenta wniosek o udzielenie subwencji finansowej/odwołanie konieczne będzie dostarczenie do banku, za pośrednictwem którego zawarta została umowa subwencji finansowej, jednego z niżej wskazanych pakietu dokumentów.

  1. W sytuacji, gdy umowa subwencji finansowej została zawarta/odwołania zostały złożone przez osobę upoważnioną do samodzielnego działania w imieniu beneficjenta (np. członka zarządu
    spółki kapitałowej uprawnionego do jednoosobowej reprezentacji albo osobę prowadzącą jednoosobową działalność działającą bezpośrednio we własnym imieniu), konieczne jest przedłożenie:
    a) informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu z Krajowego Rejestru Sądowego, z którego wynika umocowanie osoby składającej wniosek o udzielenie subwencji finansowej/odwołanie do jednoosobowego działania w imieniu beneficjenta;
    albo
    b) wydruku z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, z którego wynika umocowanie osoby składającej wniosek o udzielenie subwencji finansowej/odwołanie do jednoosobowego działania w imieniu beneficjenta.
  2. W sytuacji, gdy umowa subwencji finansowej została zawarta/odwołania zostały złożone przez osobę, która nie była upoważniona do samodzielnego działania w imieniu beneficjenta (np. księgową posiadającą dostęp do bankowości elektronicznej, jednego z członków zarządu spółki kapitałowej uprawnionego do łącznej reprezentacji, jednego ze wspólników spółki cywilnej), konieczne jest przedłożenie:
    pełnomocnictwa udzielonego każdej osobie, która składała oświadczenia w bankowości internetowej na etapie zawierania umowy subwencji finansowej (w tym w zakresie składania odwołań) przez osobę/osoby umocowane do działania w imieniu beneficjenta
    (pełnomocnictwo powinno zostać udzielone przed dniem złożenia wniosku o udzielenie subwencji finansowej/odwołania) wraz z informacją odpowiadającą odpisowi aktualnemu z Krajowego Rejestru Sądowego albo wydruku z Centralnej Ewidencji i Informacji
    o Działalności Gospodarczej, z których będzie wynikało umocowanie osób podpisujących pełnomocnictwo; albo oświadczenia retrospektywnego, na podstawie którego beneficjent potwierdza zawarcie umowy subwencji finansowej (w tym złożenie odwołań) podpisanego przez osobę/osoby umocowane do działania w imieniu beneficjenta wraz z informacją odpowiadającą odpisowi aktualnemu z Krajowego Rejestru Sądowego albo wydruku z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, z których będzie wynikało umocowanie osób podpisujących oświadczenie retrospektywne.